Resan i London

Nu fick äntligen morsan som hon ville. Efter 17 års tjat av att åka till London lyckades vi äntligen ta oss dit. Jag har inte velat åka dit tidigare då man hört att vädret där är sämre än hemma men jag ångrar inget då det var varmt (var aldrig under 20 grader) och fint väder, höll fan på att dö av värmeslag och solsting.

 

Det börja dock med att jag först paja en fästet på tandställningen när jag borsta tänderna och sedan så blev planet som skulle gå 07:05 försenat med nästan 1 ½ timme så vi flög inte för än 08:30 men får se positivt… fick gott om tid på tax free och flygplanet vi åkte med var väldigt stort och fint med skärmar i varje stolsrygg dör det fanns spel, filmer och musik.

 

Vi upptäckte även att ac på tåg inte är något är britterna känner till och det är ju extra kul när tågen e fullproppade till max… Asså verkligen MAX.

 

Hotellet då… Jag vet morsan sa att standarden är låg i London… men jag undra fan om det var ett 3 stjärnigt hotell vi bodde på eller ett vandrarhem; mögelskador längst hela duschkanten, sprucket handfat, dålig luft (fick fan astma av att vara där inne), golv som både var ojämnt och svikta, frukostssalen såg ut som på ett industriområde (matcha inte bilderna vi såg) men frukosten var helt okej (trode ju fan det skulle bli skorpor och vatten med tanke på resten).

 
 

Men sen börja det roliga. Jag har sett så mycket och gått ännu mer (blev över 20 000 steg; ca 1,5 mil bara första dagen vilket var lite för långt att börja med).
Pubbarna i London var väldigt utmärkande med många blommor/blomkrukor utanför och de fans vid varje gatuhörn… MINST.



Jag köpte lite små saker t.ex. ett linne med brittiska flagan, nerds candy och jelly beans (jum),  jag köpte även tvåt skal till min mobil och ena skalet skulle mannen som sålde det ha 15pund för (ca 150kr) och det vart lite för dyrt… men i slutänden betala jag bara 5pund (han blev lite nevös då vi sa vi kunde få den billigare hemma).

 
 


Sen har vi ju såklart allt jag gjort och sett:

  • Såg Buckingham palace.
     
  • De röda gubbarna med fluffluff hattar som står där och vaktar (dom som ej får röra på sig).
     
  • Åt på Kentucky fride chicken (det finns ju inte i Sverige).
  • Åt fish’n chip (eller morsan och farsan gjorde eftersom jag ej gillar fisk).
  • Gick igenom Kensington garden (när man gick där så kändes det inte som om man va mitt i en storstad, parken e så stor att allt buller från billar försvinner.) 
  • Gick igenom Hyde park.
  • Såg Big Ben (och kom precis för att få höra dens klockor klämta vid 11).

     
  • Gick igenom Soho (som typ är Londons Kina town).
  • Gick in och kollade i Harrods (priserna var fan mer imponerade än sakerna som såldes… men muffins med guld- och/eller silverflakes är då fan inte illa). 
  • Gick Oxford street (var inte riktigt som jag hade tänkt mig men affärer var det).
  • Gick Carnaby street.
  • Gick Portobello road.
  • Fota en typisk brittisk telefonkiosk och en brevlåda (dom var ju fett coola). 
     
     
  • Såg Albert memorial (dock vet jag inte vad det är… skrev det bara för att päronen sa något om det). 
  • Såg London eye. 
  • Såg lord Nelsson (där det inte var en ända duva...).
  • Gick till Pickadilly cirkus. 
     (en fontän som var vid kanten av pickadilly cirkus).
     
  • Gick på Downing street nr 10.
  • Gick på tower bridge. 
      (taget nrä jag stod på tower bridge)
  • Såg towen. 
     
     (stod vid Towen och dom är HELT gjorda i hönsnät).
     

Jag upptäckte på Oxford street att Lodons still inte passar mig. Jag förstår man ska va sommrig och färgglad på sommaren… men vill ju fan inte se ut som en färgexplosion i olika mönster och former. Skorna var ej bättre. Vissa skor i butikerna var i genomskinligt, silverglittrigt plast… och eftersom det finns betyder det att folk vill ha det… jisses e allt jag kan på att säga

 

Man var väldigt trött på kvällarna då man kom hem efter att ha gått hela dagen och en kväll blev det fullt med flum och larv på restaurangen och en kvart senare när bordet bakom oss går hör vi att även de var svenskar… blev något pinsam… men vad skulle de göra åt saken och vi sa ju inget dumt. XD

 (ego bild jag vet XD)
 (syns dåligt och onödig ja... men det sitter måsar på alla stolpar och det såg så kul ut... men blev också jagad av en psykogås som ville mörda mig så kunnde itne ta bättre ;_;).
 
 (sitter å slöar på hotellet sista kvällen).
 

Den sista dagen var väldig lugn. Vi gick runt och titta lite, tog en snabb lunch innan tog våra saker och checka ut från hotellet. Var en jävla massa folk på flygplatsen men planet gick som vanligt, kom hem som vanligt och där sluta resan till London… kan gott å väll säga det var en väldigt glad katt när man kom hem och skulle gärna tänka mig London någon gång igen.

 (sitter på flygplanet).
 (från flygplanet på väg hem).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmber.blogg.se

Skit som både handlar om mig men även sånt som kanske händer runt om som jag stör mig på/har starka åsikter om (det jag skriver e mina åsikter så säger inte de är rätt eller fel).

RSS 2.0