Bara för det är min tur nästa år ;_;

Hade inte tänkt att jag skulle skriva ett nytt blogginlägg såhär tidigt men det var en länk som var delad på aftonbladet som jag vart tvungen att läsa och fick mycket blandade känslor om.


På grund av så mycket skador på studenten (folk som dött eller blivit allvarligt skadade) så ska polisen nu starta en utredning om att förbjuda studentflak… Jag som var i stan i onsdags och fick se dom där åka runt och ha kul. Visserligen kan man ju se det som ”Grattis! Du firar att du just blivit arbetslös…” Men det hör inte hit.

Man stod där och tänkte fan va kul ändå dom ser ut att ha och nästa år är det min tur och man såg då lite fram imot det… Men klart som fan ska det vara min vanliga otur PLUS fredag 13 på det.

Att alla ska straffas för att en del as inte kan behärska sitt alkoholdrickande (teckniskt sett får de ju skylla sig själva). Det är fan inte rättvist (nej värden är inte rättvis men jag trodde kollektiv bestraffning va olagligt).


Blev fan arg och ledsen när jag läste det. Trodde jag nästan skulle börja gråta… ;_;

 

  

…Faaaan… Jag tänker dock inte heller bara vara någon sur snorunge som klagar och tycker allt och alla suger. Jag förstår ju varför de vill införa förbud, det är ju ändå liv det handlar om (vill ju även se på saker på ett moget sätt… någelunda).

 

Men kan man inte bara införa vissa regler eller något sånt för det. Typ inge alkohol på flaken? Att räcket måste vara minst en viss höjd? Att det måste se ut/vara på ett vist sätt och att det sedan måste bli kontrollerat och godkänt?

 

Jag är en person som inte röjer, inte festar eller gör ”dumma” saker. Försöker alltid vara mogen och tänka för annars kommer päronen få PMS (eller morsan iaf). Får inte ens göra såna saker eftersom jag är tjej och värden är så farlig då.

Nu tänker de ta bort de ända roliga jag faktiskt har att se fram imot som mina föräldrar inte skulle kunna säga nej till/ta ifrån mig. Dessutom är det ju att få röja runt lite i stan lagligt. XD



Snälla döm mig inte och tro jag e någon gnällig unge för jag försöker jämnt att inte va det.
Men även jag kan väll få bete mig som den steroitypiska tonåringen ibland? 


 

Här är länken till artikeln om det:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19046463.ab

 

Tack för ni tar er en titt <3
//Em

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

emmber.blogg.se

Skit som både handlar om mig men även sånt som kanske händer runt om som jag stör mig på/har starka åsikter om (det jag skriver e mina åsikter så säger inte de är rätt eller fel).

RSS 2.0